از این 18 ابزار می توانید برای بازاریابی اینترنتی،به صورت رایگان استفاده کنید

از این 18 ابزار می توانید برای بازاریابی اینترنتی،به صورت رایگان استفاده کنید

از این 18 ابزار می توانید برای بازاریابی اینترنتی،به صورت رایگان استفاده کنید


یک کارآفرین تازه‌کار به موازات اینکه باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند باید با مخاطبان در ارتباط باشد که در این راستا بهترین گزینه ابزارهای رایگان برای بازاریابی است. اگه به ‌عنوان یک کارآفرین در آغاز راه هستید احتمالش وجود دارد که در برقراری ارتباط با مشتریان با مشکل روبرو شوید، در ادامه چند ابزار رایگان برای حل این مشکل معرفی میکنیم.


ابزارهای رایگان بازاریابی اینترنتی


۱_ابزار  Chattypeople


در سال‌های اخیر چت بات‌ها در بازاریابی فعال ظاهر شده‌اند. با وجود این‌که هنوز بسیاری بر این باورند که چت‌بات تنها یک ابزار ارتباط با مشتری است، بسیاری می‌گویند یکی از ضروریات استراتژی بازاریابی است. تکنولوژی چت‌بات در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد بدون داشتن دانش کد نویسی، بات‌های خود را به وجود آورند. Chattypeople  یک ابزار تعاملی برای کسانی است که می‌خواهند یک پیام‌رسان چت‌بات داشته باشند. این پلتفرم به کارآفرین‌ها امکان ساخت یک بات می‌دهد که نه‌تنها با فیسبوک به ‌خوبی کار می‌کند، بلکه می‌تواند تبلیغات را برحسب تقاضا به مشتری‌ها برساند. با چت‌بات می‌توانید:

از پیام‌رسان فیسبوک استفاده کنید و برای پیشرفت فروش به مشتریان پیام‌هایی برسانید.

می‌توانید مستقیم از طریق فیسبوک سفارش بگیرید (شاید چندان در ایران کارآمد نباشد.

اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع‌آوری کنید تا در زمان مناسب آن‌ها را در مورد محصولات مورد علاقه‌شان به‌روزرسانی کنید.


۲_ ابزار PromoRepublic


PromoRepublic یک ابزار ساخت محتوای شبکه‌های اجتماعی و انتشار است که به‌صورت «رایگان برای امتحان» عرضه شده است. این سرویس برای کاربران بیش از ۱۰۰ هزار ایده و قالب‌ تصویری عالی برای فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین فراهم می‌کند. همه قالب‌های شبکه‌های اجتماعی توسط یک تیم حرفه‌ای از طراحان و کپی‌رایتر‌ها ساخته و آماده می‌شوند و کاربران می‌توانند آن‌ها را با کمک ویرایشگر‌های گرافیکی پیش‌ساخته شخصی‌سازی کنند. با PromoRepublic می‌توانید این امکانات را به دست آورید:

 کتابخانه‌ای با ۱۰۰ هزار قالب‌ و محتوای تصویری

تقویمی برای ایده‌های پستی هر روز تعطیل، مناسبت‌های تاریخی، موضوعات داغ و حوادث

ویرایشگرهای گرافیکی برای شخصی‌سازی قالب‌ها و خلق پست‌های تازه از ابتدا و با توجه به نیاز شخصی

انتشار خودکار و زمان‌بندی شدی محتوا و مطالب در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین


۳_ ابزار MailChimp


بازاریابی ایمیلی این روزها یک مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی کسب و کار است. با یک ابزار بازاریابی ایمیلی مانندMailChimp می‌توانید مخاطبان خود را از طور مؤثرتر و با سطح کنترل بیشتری از قیف فروش گذر دهید. MailChimp به شما امکان می‌دهد:

استراتژی بازاریابی خودتان را با اتصال مستقیم کمپین‌های ایمیلی به وب‌سایتتان، بسازید

از اطلاعات فروش برای ارسال ایمیل‌های شخصی‌شده برای رشد بهتر کسب و کارتان بهره بگیرید

با فیسبوک یکپارچه شوید تا ثبت‌نام کنندگان جدید پیدا کنید و با کاربران فعلی ارتباط مجدد برقرار کنید

سطحی از اتوماسیون به وجود آورید

از گزارش‌های MailChimp بازخورد جمع‌آوری کنید


۴_ ابزار Buffer 


شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین اجزای هر استراتژی بازاریابی است. گفته می‌شود مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک کار تمام‌وقت است و اگر شما کسب و کار خودتان را دارید، احتمالا فرصت کمی برای صرف کردن در حساب‌های توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و هر پلتفرم دیگری که وجود دارد، خواهید داشت.Buffer یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند در وقت صرفه‌جویی کنید و انتشار مطالب در هر یک از شبکه‌های اجتماعی را از پیش برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کنید. این ابزار به‌طور خودکار محتوای آماده‌شده را بر اساس زمانی که انتخاب کرده‌اید، منتشر می‌کند و به شما امکان می‌دهد که عملکرد آن‌ها را در صفحه وب‌سایت یا اپلیکیشن بافر بررسی کنید.


۵_ ابزار Yoast


Yoast ابزاری برای بهینه‌سازی هر موضوعی در وب‌سایت شما است. Yoast این امکانات را به شما می‌دهد:

به صفحه شما یک رتبه سئو می‌دهد

برای نوشتن توضیحات متا به شما کمک می‌کند.

به شما سیستم چراغ ترافیک (راهنما) می‌دهد تا بدانید چه چیزهایی را از قلم انداخته یا فراموش کرده‌اید

به شما امتیاز خوانایی می‌دهد تا بتوانید رتبه سئوی خود را بهبود بخشید


۶_ ابزار Canva


شاید شما محتوای بسیار جذابی تولید کنید؛ اما اگر به‌خوبی دیده نشود نمی‌توانید مخاطبی جذب کنید. متأسفانه استخدام یک طراح گرافیک برای انجام تمام کارهای طراحی گران تمام می‌شود؛ اما با ابزاری مانند Canva می‌توانید در پول و زمان صرفه‌جویی کنید. Canva می‌توانید هر طراحی گرافیکی و تصویری را برای شما امکان‌پذیر کند: از تصویرسازی و بنرها تا اینفوگرافیک. با Canva به موارد زیر دسترسی دارید:

کتابخانه‌ای از فونت‌ها

مجموعه‌ای گسترده از تصویرسازی‌ها، عکس‌ها و قالب‌ها

یک سیستم کشیدن و رها کردن که امکان استفاده سریع و آسان از این ابزار را فراهم می‌کند


۷_ ابزار Hotjar


Hotjar یک ابزار قدرتمند است که برای تحلیل عملکرد وب‌سایت به کار می‌رود. هر آنچه لازم است درباره بازدیدکننده‌ها و زمانی که در وب‌سایت سپری می‌کنند بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار در ابتدا از طریق نقشه‌ی گرمایی کار می‌کند که به شما یک دید کلی درباره کلیک‌هایی که روی هر قسمت و هر صفحه از وب‌سایت می‌شود، به دست می‌دهد. برخی از ویژگی‌های Hotjar شامل موارد زیر است:

ضبط حرکت مکان‌نما و جایگیری آن در صفحات مختلف

ابزاری که به شما می‌گوید بیشتر کاربران در کدام صفحه، وب‌سایت را ترک کردند

یک ابزار جمع‌آوری بازخوردها و نظرسنجی‌ها


۸_ ابزار Hello Bar


Hello Bar یک ابزار ساده است که به شما کمک می‌کند بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید و این کار را به‌سادگی و به کمک بنرهایی که حاوی مهم‌ترین محتوا، محصول، خدمات یا پیام‌های شما برای مشتریان است انجام می‌دهد. همه کاری که لازم است شما انجام دهید این است که هدفتان را مشخص کنید. می‌توانید انتخاب‌های زیر را داشته باشید:

یک پیشنهاد یا فروش خاص را ترویج و ترقی دهید

بازدیدکنندگان وب‌سایت را تشویق کنید تا با شرکت شما تماس بگیرند

 لیست ایمیلی خود را گسترش دهید

ارتباطات شبکه‌های اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید

یک هدف شخصی‌سازی شده به‌خصوص برای کسب و کار خود داشته باشید


۹ _ ابزار Majestic


Majestic بزرگ‌ترین مرجع شاخص بک‌لینک با اطلاعات عمیق درباره آن‌ است که به‌طور تجاری در دسترس قرار دارد. با وجود این‌که داشتن بک‌لینک مهم‌ترین کاربرد آن است، Majestic می‌تواند امکانات دیگری نیز برایتان فراهم کند، از جمله:

تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها

ابزارهای مقایسه دامنه و بک‌لینک‌های مختلف

موتور جستجو با فاکتورهای رتبه‌بندی

گزینه‌های بک‌لینک‌ها و لینک‌های چندگانه


۱۰_ ابزار SumoMe 


همه هدف SumoMe به دست آوردن مخاطبان بیشتر برای کسب و کار شما است. با این برنامه می‌توانید:

مشتری‌های بیشتری در لیست ایمیلی خود داشته باشید

دکمه‌های اشتراک‌گذاری مؤثرتری خلق کنید

ترافیک وب‌سایت خود را به کمک نقشه گرمایی دنبال کنید

همچنین به ابزارهای اشتراک‌گذاری عکس و پلتفرم Welcome Mat که امکان ایجاد دکمه‌های هدفمند به شما می‌دهد، دسترسی خواهید داشت.


11- Sniply


این یک ابزار بسیار جالب است که با آن می توانید دکمه های فراخوان یا CTA (calls to action) بسازید و آنها را به محتوایی که منتشر می کنید بیافزایید. اگر صفحه شما از فریم ها پشتیبانی می کند، می توانید CTA های منحصر به فرد ساخته و آن ها را به صفحات خود اضافه کنید. این فراخوان ها را تنها افرادی قادر هستند ببینند که به لینک شما دسترسی داشته باشند. 


12- Ampervize


اگر نمی دانید با کدام ابزار بازاریابی دیجیتال باید کار خود را شروع کنید، دریافت گزارشی رایگان از Ampervize می تواند به کمک شما بیاید. بسته به پاسخ هایی که به چند سوال ساده درباره کسب و کار خود می دهید، این ابزار گزارش مناسبی از ارائه دهندگان خدمات مناسب شما، و حوزه های بازاریابی که بهترین نتیجه ها را برای شما دارند ارائه می دهد.


13- Cyfe


این ابزار یک داشبورد تمام و کمال برای مدیریت آنلاین کسب و کارهای شماست. می توانید همه چیز ، از ابزارهای تبلیغات تا پلتفرم های وبلاگ نویسی، ابزارهای ایمیل، سئو سایت و شبکه های اجتماعی را در یک ابزار کنترل کنید. ورژن رایگان این ابزار تا 5 ویجت دارد. می توانید با هزینه 19$ در ماه نیز این ابزار را به نسخه پیشرفته آپگرید نمایید.


14- Boomerang


Boomerang یک اپلیکیشن رایگان برای Gmail، Outlook و Android است که تعداد زیادی از ابزارهای مدیریت ایمیل را نیز شامل می شود. این اپلیکیشن به سادگی با inbox شما یکپارچه شده و می توانید از ویژگی هایی مانند زمان بندی ایمیل ها، رسیدها و دنبال کردن یادآورها استفاده کنید.

من همیشه از این اپلیکیشن برای زمان بندی ایمیل ها و خواندن رسیدهایم استفاده می کنم و البته به تازگی Boomerang ویژگی های پیشرفته دیگری را نیز برای کسب و کار معرفی کرده است. این ویژگی دستیار AI می باشد که به شما برای ساخت ایمیل های عالی کمک می کند.


15- KLAVIYO


این ابزار نیز برای ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین ویژگی این ابزار استفاده از پلن های a  و b  جهت تست، جداسازی و … جهت ارسال و دریافت ایمیل می باشد.

Klaviyo نیز یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ است که به شما کمک می کند ایمیل های هدف دار و مشخصی بفرستید. این نرم افزار برای 250 مخاطب و ارسال 500 ایمیل رایگان است. حساب کاربری رایگان این نرم افزار، ابزار تست A/B، یکپارچه سازی، تقسیم بندی و ایمیل ساز سازگار با drag-and-drop را نیز ارائه می دهد.


16- Structured Data Markup Helper


Schema.org نوعی نشانه گذاری داده های ساختار یافته است که می توانید آن را به ایمیل های درون Gmail اضافه کنید و از ویژگی های بازاریابی آن بهره مند شوید. اگر تا به حال چیزی تحت عنوان داده ساختار یافته Schema.org نشنیده اید، یا دقیق نمی دانید که منظور از آن چیست، می توانم مختصر و مفید بگویم که: Schema.org نتیجه همکاری میان Google ،Microsoft ،Yandex و Yahoo است که زبان یا نشانه گذاری جهانی ساختند که هر موتور جستجویی قادر به فهم آن باشد.

داده های Schema.org به شکل کدی است که آن را به شکل یک برچسب به وب سایت خود اضافه می کنید و با آن عناصر مختلفی مانند تصاویر، اسامی، آدرس ها، دستورالعمل ها، نظرسنجی ها و غیره را به موتور جستجو معرفی می کنید.

با این کار به موتور جستجو کمک می کنید که محتوای شما را بخوانند و از آن اطلاعات مرتبط را بیرون کشیده و در نتایج جستجو نمایش دهند. اما علاوه بر صفحات وب، می توانید نشانه گذاری های Schema.org را به ایمیل های خود نیز بیافزایید. همچنین می توانید از آن برای ساخت Rich Pins در Pinterest استفاده کنید و به این ترتیب ارتباط بهتری با کاربر برقرار نمایید.

استفاده از Schema.org برای ایمیل ها، ابتکار گوگل بود و به همین دلیل نیز منطقی است که تنها برای حساب های کاربری Gmail قابل استفاده باشد.

گوگل گفته است که با کمپانی Schema.org همکاری داشته تا این داده ها را برای دیگر سرویس های ایمیل نیز قابل استفاده کنید. تا به این شکل دیگر مشتریان نیز بتوانند بهره وری کامل از این داده ها را داشته باشند. اما به نظر می رسد هنوز محقق نشده و در دست اقدام است.

Structured Data Markup Helper گوگل، تمامی کارهای سخت برنامه نویسی را برای شما انجام می دهد و شما تنها کافیست که بخش های مرتبط ایمیل ها را پررنگ کنید و آن را نشانه گذاری نمایید.


17- Hiver


Hiver ابزاری برای ایمیل است که به شما کمک می کند با استفاده از حساب های کاربری به اشتراک گذاشته شده، بهتر بتوانید کار کنید. عملیات نظارت، دسترسی به صندوق ایمیل ها، نوشتن یادداشت، اطلاع دادن ایمیل ها به اعضای گروه و نشانه گذاری کارهای انجام شده از جمله کارهای قابل انتظار از این ابزار می باشد. ورژن رایگان این ابزار تا 3 کاربر را پشتیبانی می کند. می توانید این ابزار را با 6$ در ماه آپگرید کنید تا بتوانید آن را در تیم های بزرگتری نیز استفاده کنید.


18- Sendpulse


SendPulse  پلتفرم پیام رسان یکپارچه شده ای برای بازاریابان است که از چندین متد متفاوت پشتیبانی می کند. برای مثال، ایمیل،  sms و اعلان های وب. ورژن رایگان این پلتفرم به شما امکان ارسال 15000 ایمیل به 2500 مشترک واحد در هر ماه را می دهد و دسترسی کامل به ویژگی های پیشرفته را نیز ارائه می دهد.


نظرات

ارسال نظر

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.